Assalamualaikum,wahai saudara sekufu..

Semoga kita beroleh kebahagiaan dunia dan akhirat..
Insya-Allah...



Sabtu, 22 Oktober 2011

Di mana cinta hakiki??

Rupa-rupanya perasaan anehku selama ini jelas membuktikan betapa aku menyayanginya...Patutlah melihatnya bersama insan lain,aku jadi cemburu...Teguranku tidak dilayan,hati jadi terkilan...Ternyata baru kini aku menyedari tentang perasaan ini...Ya Allah,apakah layak aku ini untuk lelaki sepertinya..??Mengapa perasaan ini hadir kala aku sedang bertungkus-lumus mengejar cintaMU..??Adakah ia hadir sebagai satu anugerah..??Ataukah ia merupakah musibah darimu sebagai ujian untuk mengukur seteguh mana imanku kala ini..??Ya Allah,kiranya ia adalah satu anugerah,aku terima dengan tangan amanah,semoga ia menjadi wasilah cintaku padaMU...Tetapi,jika ia adalah satu musibah,aku mohon dengan sungguh-sungguh,jauhkanlah ia dariku kerana sesungguhnya aku ini insan yang lemah yang tidak mampu melakukan apa sekalipun tanpa bantuan dariMU...Tetapi,mengapa untuk aku meluahkan padanya ia terasa terlalu berat.??Bagaikan tidak mahu hal seperti ini terjadi...Ya Allah,aku mohon jagalah imanku agar tidak goyah..Pimpinlah hatiku agar tidak rebah...Berikan aku petunjuk agar aku tidak salah...Kiranya dia yang kau anugerahkan untukku bersama peraturan-peraturannya,bantulah aku mematuhinya...Tetapi jika bukan dia pemilik tulang rusukku,ampuni aku atas segala khilaf walau ia belum terjadi...Perkenankan pemintaanku ini,Ya Allah,pemilik cinta yang sejati...




Cintaku dan hatiku ini hanya buat insan yang amanah...
Ia bukan untuk dipersiakan...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan